۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

736 - درباره‌ی مد و تابعیت

انگار آدم دوست داره از همه چی، حتی از مرگ، «مد» و «ژست» درست کنه
مردن تو ۲۷ سالگی، اواخر دهه‌ی ۶۰ و اوایل ۷۰، با مرگ برایان جونز و جیمی هندریکس رو زبون‌ها افتاد و آخریش، تا این تاریخ، اِمی واین‌هاوس بوده که یکی دو روز پیش، خودشو به کشتن داد
فرقی نداره کی باشی؛ وقتی تو ۲۷ سالگی می‌میری، شک می‌کنم که بیشتر از اینکه از رنج جوونی یا ترس پیری مرده باشی، از شوق پیوستن به کلوب ۲۷* خودتو به مردن دادی و اگه اینجور باشه، دیگه فرقی با یه تاپ‌مدل احمق بزک‌دوزک‌شده نداری؛ جفت‌تون می‌شین تابع، تابع مد، فقط تعریف‌تون از مد فرق داره و حاضرین جونتون رو بدین تا طبق مد باشین

توضیح واضحات: «تابع مد بودن» یعنی حماقت، نه چون «مد» احمقانه‌س، چون «تابع بودن» احمقانه‌س
پ‌ن: کلوب ۲۷ رو ببینید

۶ نظر:

  1. خب من خیلی با این برداشت موافق نیستم برادر کدئین. از نظر من این یه تصادف جالب و البته غم انگیز هست که در مورد یک سری چهرهء خاص اتفاق افتاده. توی همین کلاب اگه به لیست نگاه کنی خیلی ها مرگشون تحت اختیار خودشون نبوده. یا تصادف بوده، یا بیماری بوده، یا overdose بوده و کمتر به خودکشی برمیخوریم. و حتی وقتی مثلا با اسم کوبین مواجه میشیم خیلی بعید و دور از ذهنه که چنین شخصیتی بر اساس مد 27 سالگی دست به خودکشی بزنه. این لیست بلند و بالا رو اگه نگاه کنیم به جزو کوبین سه نفر دیگه بواسطه خودکشی در 27 سالگی از دنیا رفتن که دو تاشون تو همون اوایل دهه هفتاد (قبل از اینکه قاعدتا توجهی به 27 ساله بودن این آدمها بشه) خودشون رو کشتن. تحقیق در مورد امی واینهاوس هم که ادامه داره، اما این بشر اونقدری اوضاع وخیمی داشت که تا همین الان هم قسطی داشت زندگی میکرد.

    پاسخحذف
  2. "فرقی نداره کی باشی؛ وقتی تو ۲۷ سالگی می‌میری، شک می‌کنم که بیشتر از اینکه از رنج جوونی یا ترس پیری مرده باشی، از شوق پیوستن به کلوب ۲۷ ساله‌ها* خودتو به مردن دادی"
    این خیلی ادعای بزرگیه که اینقدر قطعی بگه مرگ این آدما پیرو مد و پیوستن به کلوب 27 ساله هاس...

    پاسخحذف
  3. به نظر من هم دلیلی نداره که خیلی سعی کرده باشه در 27 سالگی بمیره چون یک همچین اتفاق برای خیلی ها افتاده.. یا به قول تو بخواهد در مد 27 ساله ها باشه.ایمی یا هر آدم دیگه ای وقتی تا این حد اعتیاد پیدا میکنه بطور کلی راه برگشتی نداره چون متاسفانه اراده ای باقی نمیمونه و دیر یا زود باید غزل خداحافظی رو بخونه

    پاسخحذف
  4. @سراب @لاله
    ما کلوب ۲۹ ساله‌ها، ۲۵ ساله‌ها یا ۴۰ ساله‌ها که نداریم. به همین دلیل، مرگ در ۲۷ سالگی با مرگ در ۲۸ سالگی فرق داره. من صرفا گفتم:
    «...وقتی تو ۲۷ سالگی می‌میری، شک می‌کنم که...»
    حق دارم که شک کنم چون خیلی از آدم‌های معروفی که تو کلوب ۲۷ ساله‌ها هستن، خودکشی کردن. اسلحه و Overdose هم جفتش ابزار خودکشیه
    معروفه که خواهر کرت کوبین به نقل از اون گفته بود که کِرت تو نوجوونی دوست داشت به کلوب ۲۷ بپیونده. به نظرم همین نقل قول برای تایید این نوشته کافیه

    پ‌ن: با کلوب ۲۷ آشنام و می‌دونم خیلی‌هاشون به صورت غیرارادی مردن و مسلما طرف صحبتم با اونا نیست. حرفم درباره‌ی اوناییه که خودکشی کردن

    پاسخحذف
  5. اخه خودکشیم ازش بعید نبود ...

    پاسخحذف
  6. وقتی زنده نیستی تا داخل شدنت به این لیست رو ببینی چرا باید جونتو براش بدی؟ تبعیت وقتی معقول یا محسوسه که خودت حضور داشته باشی. ضمنا این آدم قبل تر ها هم تا مرز مرگ رفته بود به خاطر ریه های داغونش

    پاسخحذف

لطفا «ناشناس» نظر ندهید