به عنوان یه کارشناس حقوقی می تونم بگم دقیقا همین طوره. پایه نوشتن مجازات ها همین بوده که این خطاها کمتر بشه . این یعنی با اعتقاد به جایزالخطا بودن انسان این هدف پیش بینی شده.
1)حقوق جزا در حقيقت زير مجموعه اي از حقوق عمومي است...اساسا حقوق جزا يا كيفري براي مردم حقي نمي آفريند بلكه آنها را ملزم به رعايت پاره اي از قوانين حاكم مي كند كه به صورت سركوبگر با ضمانت اجرايي از سوي حاكميت اعمال مي شود... 2)اصولاً حقوق جزا مردم را مجبور به رعايت پاره اي از ارزشها و حقوق مي كند...به همين دليل به آن حقوق ارزشها نيز مي گويند... 3) درخصوص فرمايش جنابعالي اصولاً خطا به صورت ارزش در باور عامه و حقوق جزايي به حساب نمي ايد بنابراين طبيعي است كه اين ضرب المثل درجا نقض ميشود...
اينكه كي به شما اين ضرب المثل رو ياد داده به من هييييييييييييييييچ ربطي نداره ولي اشتباه به عرضتون رسوندنا!!!! انسان ممكن الخطاست نه جايز.. امكان انجام خطا رو داره نه اجازش رو..
بله خوب اولین خطا رو هم اولین مخلوق انجام داد نتیجه اون هم شد ... دومیشم قابیل!نتیجه هم شد....... هر چه قدر هم این آدم جایز الخطا باشه بعضی اشتباهات رو بخاطر عاقبتشون نباید انجام بده اگر نه ما الان تو بهشت بودیم . بهشت یعنی جایی که آدم توش هیچ مشکلی نداره!!!!!
آری اما خطای انسان مثل گاز ماشین است اگر با سرعت مطمئنه بری صدمه ای به کسی نمیزنه اما اگه.... هر فلسفه حقوقی وقتی از عرصه ی تئوری وارد عمل شد دست مریزاد دارد وگرنه سفسطه ای بیش نیست. دنیای فلسفه های نوین با دنیای حقیقی تفاوت چشمگیری دارد. فکر کن ساعت 2 نیمه شب شخصی به عزیزترین کس آدم تجاوز کند و .... آن وقت دیگر دنبال ضرب المثل نیستیم ژاک دریدا و میشل فوکو هم به داد مان نمیرسند آن وقت دست به دامان قانون میشویم.ضرب المثل ها هم وحی منزل نیستند.
عرض کنم که در ضرب المثل گفته مجازه خطا کنه اما راجع به بعدش چیزی نگفته
پاسخحذفممکنه بعد از این اجازه یه دهن سرویسی هم توی راه باشه
به عنوان یه کارشناس حقوقی می تونم بگم دقیقا همین طوره. پایه نوشتن مجازات ها همین بوده که این خطاها کمتر بشه . این یعنی با اعتقاد به جایزالخطا بودن انسان این هدف پیش بینی شده.
پاسخحذفکدی جان خیلی دقیق بیان کردی
عالی
1)حقوق جزا در حقيقت زير مجموعه اي از حقوق عمومي است...اساسا حقوق جزا يا كيفري براي مردم حقي نمي آفريند بلكه آنها را ملزم به رعايت پاره اي از قوانين حاكم مي كند كه به صورت سركوبگر با ضمانت اجرايي از سوي حاكميت اعمال مي شود...
پاسخحذف2)اصولاً حقوق جزا مردم را مجبور به رعايت پاره اي از ارزشها و حقوق مي كند...به همين دليل به آن حقوق ارزشها نيز مي گويند...
3) درخصوص فرمايش جنابعالي اصولاً خطا به صورت ارزش در باور عامه و حقوق جزايي به حساب نمي ايد بنابراين طبيعي است كه اين ضرب المثل درجا نقض ميشود...
البته که ربطی ندارن. انسان جایز الخطاست، بقیه انسان ها هم جایز است که دهن خطاکار رو صاف کنن!
پاسخحذفوجود این کتابها یعنی اگر دست از پا خطا کنی و البته پارتی و پول نداشته باشی آبا و اجدادت رو به قانونی ترین شکل ممکن میارن جلوی چشمات
پاسخحذفخب در واقع همه ی آن کتابهای حقوق کیفری هم ناشی از خطای انسانیست!از این ور که نگاه کنی کماکان اون قضیه ی انسان جایز الخطاست صادق از آب در میاد
پاسخحذفاينكه كي به شما اين ضرب المثل رو ياد داده به من هييييييييييييييييچ ربطي نداره ولي اشتباه به عرضتون رسوندنا!!!!
پاسخحذفانسان ممكن الخطاست نه جايز..
امكان انجام خطا رو داره نه اجازش رو..
آقا اين به علاوه ها كه زير بعضي پستات مي ذاري يعني چي؟
پاسخحذفبله خوب اولین خطا رو هم اولین مخلوق انجام داد نتیجه اون هم شد ...
پاسخحذفدومیشم قابیل!نتیجه هم شد.......
هر چه قدر هم این آدم جایز الخطا باشه بعضی اشتباهات رو بخاطر عاقبتشون نباید انجام بده
اگر نه ما الان تو بهشت بودیم .
بهشت یعنی جایی که آدم توش هیچ مشکلی نداره!!!!!
آری اما خطای انسان مثل گاز ماشین است اگر با سرعت مطمئنه بری صدمه ای به کسی نمیزنه اما اگه....
پاسخحذفهر فلسفه حقوقی وقتی از عرصه ی تئوری وارد عمل شد دست مریزاد دارد وگرنه سفسطه ای بیش نیست.
دنیای فلسفه های نوین با دنیای حقیقی تفاوت چشمگیری دارد.
فکر کن ساعت 2 نیمه شب شخصی به عزیزترین کس آدم تجاوز کند و .... آن وقت دیگر دنبال ضرب المثل نیستیم ژاک دریدا و میشل فوکو هم به داد مان نمیرسند آن وقت دست به دامان قانون میشویم.ضرب المثل ها هم وحی منزل نیستند.
حقوق کیفری با انسان سر و کار دارد . اگه بجای خود و در راه خود استفاده بشه ، وظیفه اش صیانت از انسایته رفیق
پاسخحذفهه ... اره ..
پاسخحذفما همیشه مجبوریم مواخذه بشیم ... لعنتی ها ...
انسان جايزالخطا نيست ممكن الخطا ست.
پاسخحذف